Friday, March 6, 2009

Citer Hindustan faveberet aku..

Takde ape nak update so hari ni kita bincangkan filem hindustan yang paling aku ingat...hehehe.. Aku ada CD yang boleh aku tengok berulang kali.. kalu ditayangkan kat TV pun aku akan tengok dari mula sampai abis.. jangan ganggu aku masa aku dok tengah menghayati cite ni.. kalau nak ke tandas pun aku akan pause or tunggu iklan.. biarpun ape nak jadik aku tetap setia menunggu sampai abis cite ni.. betapa setia nya aku kat cite Hindustan.. tapi tu dululah.. sekarang aku dah tak berapa minat cite Hindustan tambah plak pelakon2 baru ni..hari Sabtu pun aku rela tidur petang tu daripada tengok citer yang ntah ape2..

Hum Dil De Chuke Sanam

Citer ni paling menitis air mata.. sedih cite ni.. asalnya Aishawariya bercinta ngan Salman Khan.. tapi famili Aishu ni tak suka Salman sebab Aishu dah dijodohkan dengan Ajay Devgan.. tergagap2 Ajay masa nak test suara depan bakal mentua.. Aishu berlakon jadi Nandini.. Salman jadi Samil.. Bila Nandini ni dah kawin ngan Ajay bila part nak buat hubungan intim suami isteri, Nandini menolak.. Ajay pun syak yang Nandini ni tak cintakan dia.. bila dia tanya, barulah Nandini cakap dia cintakan Samil dan nak carik Samil yang dah ada kat Itali.. Ajay pun bawaklah Nandini carik Samil.. Last2 bila tengok Ajay bersusah payah nak tolong Nandini sehingga kena tembak, barulah Nandini sedar yang suami dia saja yang dia cinta... aku x minat Aishu nie..the only filem yg aku leh accept lakonan dia..filem hum dil de chuke sanam..tuu pun part2 dia ngan ajay devgan jer..especially part dia mkn cili tuu..citer2 lain aku x minat langsung..


Kuch-Kuch Hota Hai

Kuch Kuch Hota Hai (KKHH) this is the best filem ever yang aku penah tgk!! antara cinta dan persahabatan. Filem ni masa sekolah rendah lg. Tiap2 hari aku pasang video.. masa tu video besar..dok dalam kotak..sampai dah calar balar haha.. lagu2 dalam KKHH mmg semua best2. jarang kan kita tgk semua lagu dalam sesebuah filem tu best? slalunya ada 1 or 2 lagu ja yang best. tp filem ni semua best pastu Kajol dalam ni tersangatlah lawa. Aku paling suke watak budak lelaki yang pendiam and hanya keje dia asyik kire bintang je.. lepas tu time Shahrukh nak ucapkan I Love U kat Rani tapi guna Kajol.. Kajol lak tersalah faham.. adush sedih gila part tu.. lagi satu masa Anjali anak Shahrukh tu hilang, time Shahrukh nak cakap Anjali kembalilah .. kat depan tv Kajol plak berlakon watak Anjali tertengok tv tu tersentak dia.. sedih gak part tu.. lepas tu bila time Shahrukh jumpa Kajol dah pakai baju perempuan.. angin serta merta tiup bagi nampak badan Kajol..ingat lagi.. sampai last tak jadik nak kawin tup tup bila pi majlis kawin Kajol ngan Salman Khan, Shahrukh pulak yang dapat Kajol.. best...

Mujhse Dosti Karoge

Berpuluh-puluh kali aku tengok cerita ni. Setiap kali tengok mesti nangis. Citenya touching habis. Lagu-lagu dalam filem pun best-best belaka. Lagu yang aku paling suka tu 'Mujhse Dosti Karoge' dan nada masa kat gereja tu... Aku siap cari lagi lirik lagu tu. Hehehe ..... filem ni kalo x salah aku time aku kat UM. Abis kelas balik bilik cite ni lah aku carik.. sampai CD lagu pun aku ada sampai sekarang... sampai member bilik pun boring ngan aku tapi diorang tak kisah sebab aku sorang je ada komputer dalam bilik tu.. kalau diorang boring ngan aku silakan keluar dari bilik ini ada faham.. filem ini sangat best. aku suka melodi and songs2 dalam ni especially lagu last skali. diorg gabungkan berbelas2 lagu industan yang pernah hit dulu .. Aku suka Hritik Roshan , Kareena Kapor ngan Rani Mukherjee belakon.. tu yang feeling abis.. lagipun dari awal filem lagi aku memang nak sangat Hritik tu pilih Rani.. Ending yang aku suka ler aku minat...

1 comment:

Ciklinn said...

lin sgt2 suka dgn kuch2 ho ta hai itu...... rasa happening sedihh romantik dan semua2lah...... citer ni gak yg buat linn suka cite hindustan.. hahahhah