Tuesday, December 30, 2008

Selamat Hari Lahir Mak

Hari Jumaat 26 Disember ari tu adalah hari lahir mak yang ke 45. Malam tu aku adik beradik Ilham, Hairi ngan Zuliana keluar pi carik kek.. Tapi kitaorang pi carik area Padang Serai.. banyak lah plak kedai kek tutup.. lupa lak ari tu Jumaat, Kedah cuti.. aku ni duduk sempadan Kedah dan Pulau Pinang.. So kalau nak pi carik barang aku selalulah pi sebelah Kedah.. Alih2 Am bawak kereta pi Pasaraya SELESA.. dulu masa aku sekolah tingkatan 6 kat Padang Serai tulah tempat aku berdating.. abis sekolah jumpa ex pakwe kat situ.. tu pun klu dia cuti semester.. student UTM. Tempat tu jugaklah aku selalu pi makan2 ngan member sekolah bila balik sekolah..

Pilih punya pilih terberkenan lah dengan sebijik kek coklat.. Hairi yang pilih kek tu.. mak sukalah.. katanya.. aku ikut jer.. aku ngan Ilham yang syer bayar.. murah ker mahal ker dia kata nak syer bayar.. lagi aku ikut jer.. Mak aku tak tau pun kitaorang beli kek.. sebab dia pi kenduri rumah mak sedara.. pagi esoknya barulah tengok ada kek dalam peti sejuk.. siap tanya lagi kotak apa hangpa tak dalam peti ni... punyerlah suka dia dapat kek tu.. tapi tak potong lagi kek.. lepas kitaorang balik karang baru potong.. so lepas pusing2 pulau tu, sampai jer rumah kitaorang pun buatlah upacara potong memotong dan mentakedara..hihihi..

Kek yang dibeli.. walaupun setengah kilo tapi banyaklah jugak sebab tak ramai pun famili aku..


aik! ayah pun sibuk gak ker nak potong kek... potong jangan tak potong..

tiup mak jangan tak tiup.. wish dulu..

aku pun tumpang sekaki.. besday baru lepas katakan...

nilah pemilih kek..Hairi namanya.. siap kiss tangan mak dan peluk mak lagi.. anak manja katakan..

No comments: