Tuesday, April 28, 2009

Semalam makan bubur Mek Dah..

Aduhai.. syoknyer malam tadi dapat makan bubur nasik favorite.. order petang malam baru dapat..bila si Nissa citer pasal dia makan bubur McD, aku pun terliur gak.. tapi bukan bubur McD tapi bubur Mek Dah..alkisahnya bubur ni last aku makan bulan puasa.. setiap kali bulan posa nilah menu sampingan kitaorang.. siap ada ikan bilis tambah, ngan sotong kering goreng.. tapi semalam nyer ambik yang ayam jer.. ikan bilis aku goreng sendiri kat rumah tambah bawang besar potong dadu dan letak cili potong.. sedap mak aih tak hengat dunia..semalam pun beli sebungkus jer tapi makan berdua sebab banyak sangat.. tambah itu tambah ini jadi 2 mangkuk sorang.. kenyang giler.. Ala beli kat Sri Gombak.. balik keje terus pi beli..

ni rupanya.. walaupun tak secantik bubur McD tapi wanginya tak boleh tahan.. sampai jiran sebelah rumah tegur makan bubur ker.. bau sedapnya.. nak bagi pun beli sebungkus jer..

ni mangkuk aku.. letak ikan bilis punyalah banyak..


tengoklah.. licin semuanya.. dari mangkuk bubur, mangkuk berisi ikan bilis, mangkuk makan bubur semua abis licin.. sedap sehingga menjilat jari..

2 comments:

~~ciklinn~~ said...

hamboi betul2 sedap tu sampai licin ha...

linn pun smlm buat bubur nasi gak..tak tau dah nak masak apa

Afne said...

mkn ngan lobak masin buat sambal pn sodappp