Tuesday, April 28, 2009

Selamat Hari Lahir Ayah..

Lirik lagu AE-MAN

Ayah

ketika kejauhan masihku hangat kasihmu ayah
betapaku rindukan redup wajahmu
hadir menemaniku
terbayang ketenangan
yang selalu kau pemerkan
bagaikan tiada keresahan
walau hatimu sering terluka

tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan
diriku sendirian
ketikaku dalam kedukaan
kau mendakap penuh pengertian
disaat diriku kehampaan
kau setia mengajarku
erti kekuatan
terpancar kebanggaan
dalam senyummu
melihatku berjaya
bilaku kegagalan
tak kau biarkan
aku terus kecewa
dengan kata azimat
engkau nyalakan semangat
restu dan doa kau iringkan
tak dapatku bayangkan
hidupku ayah
tanpa engkau disisi
semua kasih sayang
yang kau curahkan
tersemat dihati.....


27 April 2009 [Isnin]
Selamat Hari Lahir Ayah.....
yang ke 52 tahun... muda lagi kan Ayah.. semoga Ayah panjang umur....
dimurahkan rezeki....diberi kesihatan yg baik....
dan diberikan seramai mungkin cucu.. tunggu ye Ayah.. dah tak sabar nak jadik Tok Wan ker..


Ayah Aku;;;


-Di lahir & dibesarkan di Pulau Pinang....(bukan anak mamak tau.. tapi campuran Tokwan aku ngan Tok aku keturunan Arab Yaman-cuma dia gelap sikit berbanding saudara dia)

-Keje kat TM Butterworth dari tahun 1983 lagi...lagi beberapa tahun nak pencen..

- Garang tapi PENYAYANG...tapi aku cool jer bila kena marah sebab dia cuma tinggikan suara tapi tak pernah naik tangan kat anak2..

-Ada anak 5 orang [aku, Ilham, Fadli (dah meninggalkan kami masa umur 15 tahun-excident 2001), Hairi dan juga adik Zuliana)

-Dah kawin dengan mak aku selama 31 tahun...

-Belum lagi ada cucu.. sabar ye Ayah..

-Suka memancing.. sanggup ke laut tau untuk memancing.. tak jumpa laut, sungai kat tepi rumah pun jadiklah..

No comments: