Thursday, May 26, 2011

Weekend yang indah... malam makan durian...

Bangun jer tido, dah bau wangian durian ... sape lak yang makan durian ni... terus tercarik2.. rupanya Ala beli durian.. mula lah.. suruh kukus pulut.. beras pulut pun dia dah siap rendam.. so pe lagi mula lah kukus pulut durian.. nasib baik ada kelapa yang dia bawak balik sebelum ni.. ajak si Dinie Irsyad naik tingkat 4 untuk mesin kelapa tadi.. aku siap kukus pulut dan masak air gula merah.. pulut ni aku masak 2 jenis.. 1 jenis pulut yang kukus macam tu jer.. 1 lagi aku letak santan, pahtu kukus balik..lagipun yang tak letak santan tu keras sikit.. Dinie Irsyad plak suka makan pulut yang kukus ngan santan tu..banyak plak tu dia makan.. tapi 1 jer yang dia tak pandang.. duriannya... sungguh tak suka dia dengan durian.. ada ker patut, bila kitaorang suap dia, dia tutup hidung.. syuk, syuk,... busuk betul ker.. rugi ler sape yang tak suka durian ni.. kan...

terbaek tau...

dia tak pandang durian,, asyik tambah pulut jer..

Berkenaan dengan durian ni plak., kitaorang berdua ni tak suka durian selain durian kampung.. pernah sekali beli durian udang merah,,, Ala sorang jer makan... dahlah 2 bijik harganya hampir RM40.. aku tak suka langsung...isi memang merah, bijik kecik tapi rasanya aku tak suka.. aku lebih suka durian kampung... dah lah bau wangi.. bergas, isi pahit- pahit.. tu yang best...

No comments: