Friday, April 29, 2011

sakit lagi...

Rabu lepas, balik keje pengasuh Dinie Irsyad bagitau yang bontot nye merah.. dia tak nak duduk dari tadi lagi.. tapi dia kata sikit jer.. aku pun takde lah nak cek ke ape.. siap bawak pi jalan2 kat kedai lampu lagi.. pahtu pi bank jap.. tapi aku terperasan gak apesal lah budak ni jalan ngengkang je ni.. lam ati jer dok fikir.. pakai pampers kot.. tu yang jalan camtu. tapi masa kat maybank tu Ala dukung dia menjerit kuat.. aku ingatkan dia nampak momok ker dok dalam bank tu.. siap tanya lagi,, adik nampak antu ker...kat ner..antu dok kat ner.. bagitau ler mama..hehehe..

Balik rumah, aku bawak dia masuk rumah, Ala plak terus ke rumah jiran kat tingkat 4 tengok bola Kelate lawan Selangor.. masuk jer dalam rumah jerit lagi.. keraskan kaki plak.. takut aku.. isy budak ni si momok dok tarik kaki ker..lain macam jer aku tengok.. suruh duduk tak nak duduk.. last2 aku just cakap adik tengok mama bukak pampers adik bley.. tengok2 aduh merahnya bontot sampai ke konet lagi merah.. patutlah tak nak duduk.. sakit tuh... pahtu sapulah dengan krim ape ntah ada jiran bagi.. dia kata ok krim tu.. kejap jer akan hilang merah tu.. kejap tu maksudnya esok ok ler.. huhu.. tapi memang tul lah.. esok tu dah ok..

naik walker lagi...

masa tak sakit.. suker bila orang nak ambik gambar bontot..

tak nampak merah plak dalam gambar ni..
siap sapu krim.. pedih ni..

baru lepas nangis..

Dugaan..

3 comments:

Ilhamny.com said...

dah besar dah dinie..lama hg x update citanya... ciannya nangis dia...

rossysweety said...

mesti tukar pampers lambat ni...marah sikit kat pengasuh tu..

Ruziawati Bukhari said...

uii, kesian dia.. sakit sgt tu yg menangis tu..

btw nak bgth, kak t dh pindah ke:
http://chakapchakap.wordpress.com

terima kasih