Monday, May 31, 2010

Jalan2 pergi Genting Highlands..

Hari sabtu yang suram.. baru lepas hujan.. tapi tetap nak pergi..aktiviti ni dilakukan lepas je solat Zuhur.. kitaorang berempat naik Genting..yahooo... syoknyer.. dah 6 tahun aku tak pergi Genting Highlands.. berempat??? sape plak sorang lagi tu.. oh yer.. bawak kakak si Isyad juga.. sape lagi anak pengasuhnyer tu.. cian dia, cuti panjang tak pergi jalan mana2.. tu yang ajak pergi tu.. tapi tak sangka plak esoknyer tu dia pi jalan lagi jauh lagi.. pergi Nilai plak.. sakan sungguh cutinyer.. aku menempek jer kat rumah hari Ahad tu.. Ala ngan geng karom dia pi jalan SOGO .. geram sungguh, dah lah tak bawak balik rumah bukannya nak pujuk bini, tapi belikan anaknya jer.. aku cubit karang baru tahu.. tapi malam tadi dia belanja makan tomyam sedap.. asyik makan2 jer..mana tak bininya dah berisi bagai masuk angin dipam-pam.. hihihi

oklah berbalik pada percutian ke Genting tu, takdelah naik cable car ker , main2 kat dalam tu ker , just naik ambik angin, pusing2 balik.. tu jer.. tapi best gak dapat pergi.. klu tak pergi bila lagi nak pergi..

layan gambar beramai2 ni.. ni bukti tau aku pi Genting

pemandangan ape yang ada kat atas Genting tu..

on the way balik hujan turun, dengan jalan jem giler..

Si Dinie Irsyad yang sudah kepenatan..

Nilah aktiviti yang tak dirancang.. nanti klu ada rezeki nak naik cable car.. sama ada di Genting or Langkawi.. huhuhu..rasa cam nak pi Langkawi..

5 comments:

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

makcik hg dok kat mana skrg..??aku ingat hg dok kedah..nih cita sogo, genting nih sure hg dok dkt2 ngan aku nih...

rossysweety said...

la...dah jauh perjalanan tu tak naik cable???rugi la...best tau kalau naik time berkabus cam tu...sejuk ajer...

kesian mama irsyad kena tinggal...tak apa nanti efa drive sendiri ke sogo , sure ala terkejut...

Alifaforever said...

ben,

Aku dok kl lah.. kat batu caves jer pun.. takkan hang tak tau.. per lah hang ni.. punyer lama dok baca blog aku pun tak tau lagi..

kak ros,
insyaallah sogo akan ku jejak nanti..

Afne said...

bestnya irsyad naik genting. next time ajak mama ngan ayah naik cable car & indoor/outdoor games segala tau.

Alifaforever said...

untie Afne,
len kali Isyad ajak mama main indoor games tu ek.. ari tu Isyad ngantuk sangat.. mama tak naklah bawak Isyad main2..tapi syok gak naik Genting ni kan untie..