Monday, May 31, 2010

cite citu di hari cuti..

Salam,

lama sungguh tak update blog.. bila sekali update macam2 mau citer..

oklah.. first aku nak cite pasal puding.. adalah sorang mak budak ni amat rajin pada Jumaat baru ni.. dengan berbekalkan resepi yang diberikan oleh chef terkemuka.. thanks yer chef.. puding ni namanya puding pelangi.. aku ubah juga resepi yang diberikan tu.. nak telur 4 biji aku bantai 3 biji jer.. nak jimat telur katakan.. nak agar2 serbuk aku bantai agar2 kering... tapi hasilnya sungguh menggagumkan..fuhhh amat sedap sekali.. che wah..


Puding Pelangi..

see, nampak menarik bukan.. rasanya pun sedap.. dapat 1 bekas kuning dan 1 bekas tau fu fa tu.. hantar kat jiran 2 rumah sebab 1 jiran tu bagi kek anniversery dia kat aku, 1 lagi jiran tu pengasuh Isyad.. 1 bekas lagi dah abis aku ngan Ala ngap..

Jeng2 lepas tu plak ada masa plak buat puri apple untuk anak bujang aku tu.. tengok dia masih nyenyak tido lagi aku pun buat lah..

puri apple..

muka budak terkejut dapat makan buah

yang tak beshnya..bila dah siap.. aku bagi lah Isyad makan.. baru rasa sikit.. uwekk... alamak.. buat letih jer aku buat.. klu ku tahu nak masuk tong sampah takyah lah buat.. aku tido lagi baik aper..

4 comments:

rossysweety said...

mak ui...bulatnya mata ??? mesti dia terkejut rasa puri apple tu...wei...efa ni tido ajer...

jgn bikin malu kros ek...aku ni lagi pemalas nak nak masak...tu resepi cedok dalm internet k...

Alifaforever said...

chef ros,

cantik tak puding pelangi ku ini, jadi tak..ape plak cedok internet.. ari tu kan dah pernah buat.. hehehe..thanks ek..

Afne said...

isyyyhhh.. tak baik kak efa ckp mcm tu. kan dpt pahala masakkan utk anak. fresh lg air tgn mama buat. mungkin timing tak btl, dia lps nyusu ke apa mmg la takmo mkn bdk tu. atau kes dh terbiasa mkn instant baby food/benda manis tu psl dia jd picky eater/cerewet.

kena slow2 la bdk2 ni mmg cenggitu bila terima/rasa benda baru.

Alifaforever said...

afne,
takdelah...nanti kerajinan akan datang.. mama dia masak untuk isyad.. yang sedap2..hujung minggu ni nak buat lagi.. nak bagi kentang lak..mesti sedap.. tok guru kan ada.. hehehe..