Sunday, September 22, 2013

kenduri rumah mak jang plak

Salam,

entry ari ni kisah kenduri rumah pengantin lelaki aka rumah mak jang aku..

Esoknya tu.. 1 Sept..

Mak jang punya jemputan tersangatlah ramai.. meriah sungguh..masak plak tak pakai katering..
Pak jang yang masak sendiri.. lauk kampung.. nasik putih+ nasik minyak, gulai ayam, gulai nangka, sambal ikan bilis petai, ayam goreng, ikan kering goreng, ulam-ulaman. Ada jugak bihun sup dan bubur kacang.. 

cuaca plak memang cerah jer memanjang.. so kenduri berjalan lancar.. 

malam tu memang dah siap prepare bahan2 kenduri.. yang mana tak siap disiapkan ramai2..

aku!!! terselit keris kat pinggang.. tak buatlah keje.. Darwisy asik melekat je tak nak duduk..alih2 balik rumah tido.. esok pagi tu awal2 aku pi rumah mak jang tolong masak nasik goreng untuk yang datang buat keje pagi kenduri tu..pastu balik siap pakai baju kurung.. baru nak melawa sikit..

 my Darwisy si mata bolat

 bergambar dengan my cousin.. kak nanie comel..
ni sepupu sebelah mak..

 Darwisy ngan mak ngah

 ni semua kakak2 mak aku... 
diorang berkumpul kat rumah aku lepas selesai makan..
saja lepak2 lama tak jumpa..last jumpa masa raya ari tu..
baju biru tu maklang (kak mak aku),, 
baju kuning tu mak ngah isteri aruah pak ngah (abg mak ) aku..

 Dinie Irsyad buah hatiku..

makan bersuap gitu..

bergmbar brsama pengantin-pengantin gangster..
Murni dan Ieda..

 ni tukang masak makanan pengantin...lepas pengantin makan,
 dia plak tulung abiskan..ni lah Kakcik Amy..berjubah purple

kami bertiga .. dinie dok rumah kenduri masa ni

 bergambar ngan pengantin dalam bilik..

con dan Murni..moga bahagia ke akhir hayat..

sepasang pengantin lagi berbaju hijau tu sepupu aku jugak.
.anak pak ngah aku(adik ayah)..sambut sekali kenduri..
nikahnya seminggu sebelum tu lagi..

tu yang paling meriah..sebab tetiba muncul 2 pengantins.. semua orang tak tahu sebenarnya..aku pun malam kenduri tu baru tahu Azrol bersanding sekali dalam kenduri ni..

Apapun... Con & Murni, Azrol aka Bang Ngah & Ida...semoga korang bahagia ke akhirnya.. pasangan muda berkahwin..kena bertolak ansur baru aman rumahtangga.. lepas ni bertambahlah lagi cicit tok ngan tok wan kita yer..hehe..

No comments: