Thursday, August 22, 2013

Kisah raya tahun ni..

Salam raya semua,

Raya tahun ni seperti biasa kita beraya lagi kat Penang.
Bukan salah aku .. aku ni teringin sangat nak raya kat lain, alih2 last minute balik juga Kelantan dulu.
Walaupun hanya 3 hari dok Penang, tetap puas hati..
sebabnya tahun ni raya beramai2..
Famili kecik aku dah tambah baby..
Adik aku dah dapat bini..
So bertambah ramailah kali ni kat Penang.
Seperti biasa,,, pagi raya lepas solat raya mak ayah pi ziarah kubur.
Balik kubur bersalam-salaman.. yang bestnya kali ni dapat bersalaman dengan teratur..
Sebelum ni sambil berdiri pun boleh salam..hehehe
Lepas bergambar baru keluar jalan-jalan.
Lepas tu kami jalan raya rumah mak jang, rumah tok.. dok ulang alik kesitu jer..rumah dekat katakan..
Balik rumah sanak sedara dah ramai datang.. sepupu sepapat dah penuh dalam rumah..

Gambar raya berdua ngan Dinie.. susah sangat nak duduk diam2..nak bergambar kena tarik jerlah.. tu pun klu kita pegang kamera dia plak nak ambik gambar kita plak.. banyak gambar aku, Ala ngan Darwisy jer.. dia sibuk nak duduk ngan mak ngah dan papa dia..

 Gambar raya berdua dengan Darwisy... yang ni sangat senang nak bergambar.. pagi2 aku siapkan dia dulu pahtu baru siapkan Dinie... segak bergaya Darwisy .. almaklumlah raya pertama baginya kan..

Inilah gambar yang ada kitaorang... nak romantik malu-malu kucing..ada gambar pegang tangan tapi semua nampak aku yang terhegeh2 pegang tangan dia..haha

Dengan adik bongsu kesayangan.. dah masuk poli sekarang.. tiap2 minggu balik rumah..dekat katakan..Politeknik Seberang Perai jer..

Mak ngan adik bergambar.. nampak kecik jer orang bertudung oren tu..padahal...

Gambar famili..skema jer kan bergambar.

bersama baby kecik yang tak banyak meragam aritu..

ni last gambar cantuman anak beranak Ala+ Ifa...

Dah sudah.. ni kisah raya pertama yang paling best..best melayan tetamu..hahaha

Lupa nak bagitau.. aritu mak masak laksa Penang.. tapi masuk petang dah tinggal periuk jer.. punyalah ramai pelanggan sampai tak cukup..rugi lah sapa yang datang lewat2..

No comments: