Tuesday, December 11, 2012

Lawatan ke KLCC dan majlis kawin


Balik ke KL kali ni ayah ngan mak antar.. tak perlu lah naik bas.. tapi diiringi 2 buah lagi kereta.. tujuannya sebab cuti sekolah dan juga nak menghadiri majlis kawin anak sepupu ayah kat Taman Maluri. Pak Ngah dan Mak Ndak sekeluarga bermalam kat rumah aku malam tu.. penuh 1 rumah.. sampai ke dapur tidurnya.. caya tak?? Rumah kan kecik jer.. bilik penuh, kat ruang tamu pun penuh.. Esoknya lepas pekena sarapan roti canai,, terus berangkat nak pergi kenduri.. tapi kitaorang melawat dulu KLCC..

ni adik kesayangan saya..suruh per pun dia sanggup 
buat untuk kakak dia

ni lah saya..

 pice..

 bapa dan anak

 bersama sepupu dan mak sedara

 dinie irsyad

 kami berposing..

 mak dan anak..saya sayang mak saya

Lepas puas posing-posing dan pusing-pusing dalam dan luar KLCC terus terjah ke Taman Maluri..

Dalam hujan lebat lagi..dah namanya kendurikan orang kampong pun kitaorang jumpa kat kenduri ni.. jemputan 1 kampung tau.. semua orang datang.. masing2 bermalam rumah sedara masing2 kot kat KL ni.. ada 1 rombongan termasuk Mak Jang aku pun ada.. naik van lagi.. diaorang bertolak lepas Subuh kat tengahari dah sampai kenduri.. kitaorang sampai diorang dah siap makan..

 rombongan cik kiah

 di dalam khemah

 makjang pun datang tapi ngan van ramai2

 bapa melayan anak

ni pengantinnya

Tema warna kenduri hitam merah.. memang nampak meriah. Dapat gift lagi.. yang bunga telur ngan kuih muih  tu biasalah kan.. tapi ada tambahan buku-buku agama.. surah Yasin, Asmaul Husna dan buku doa-doa harian.. memang cantik.. tak lama lepas tu kami bertiga balik dulu.. Ayah, mak , adik ngan Am pergi soping kat Jalan Tar dengan Pak Ngah dan Mak Ndak sekeluarga.. Kat Maghrib baru sampai rumah aku..  Pak Ngah dan Mak Ndak sekeluarga malam tu tido kat Rawang rumah sedara suami Mak Ndak.. Mak, Ayah, Am ngan Adik tido lagi kat rumah sebab janji nak jumpa mak sedara aku yang tinggal kat Pahang tu..mak sedara aku tu kena kanser rahim dan tengah buat radioterapi kat HKL.. ari tu dia boleh kuar wad.. so malam tu dia bermalam kat rumah aku.. esoknya baru diorang balik ke destinasi masing2..

No comments: