Thursday, April 22, 2010

****Sambutan Hari Bumi 22 April...

Ini hari adalah Hari Bumi.. mari sama2 menghijaukan bumi kita..

sikit sejarah Hari Bumi..

Hari Bumi merupakan nama bagi dua sambutan yang berbeza, kedua-duanya diadakan setiap tahun ketika musim bunga di hemisfera utara, dan musim luruh di hemisfera selatan. Hari ini diadakan untuk meningkatkan kesedaran dan penghargaan kepada alam sekitar. Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu juga meraikan Hari Bumi, yang dimulakan oleh John McConnell pada 1969, setiap tahun ketika ekuinoks, iaitu pencerapan global yang diasaskan oleh Gaylord Nelson sebagai pengajar alam sekitar, dan sejak Januari 1970, ia juga dikenali sebagai Hari Bumi, yang diraikan di kebanyakan negara setiap tahun pada 22 April.

Disebabkan itulah di TM ari ni ada sambutan hijaukan bumi...hari ni kena pakai baju warna hijau.. sape yang nak pakai pakailah..tak kisahpun.. so sampai je kat opis tengok semua orang pakai baju warna hijau termasuk lah bos besar.. kitaorang pun ambiklah gambar beramai2.. syok juga.. semangat menghargai alam sekitar..

tengoklah meriah kan.. semuanya berpakaian serba hijau.. yang lelaki pun baju hijau gak.. abang Shah nampak je baju hitam tapi lengan warna hijau..

1 comment:

Ruziawati Bukhari said...

salam...
ku lihat hijau...
yeah! hidup bumi kita!!